Wycieczki po Europie

Uprawnienia pilota wycieczek pozwalają mi jechać z grupą w dowolne miejsce na świecie. Dotychczas byłam z moimi turystami m.in. w Niemczech, we Francji i na Węgrzech. Ponieważ moją wielką pasją od kilku lat są Chiny, chcę w przyszłości jeździć także tam.

Za granicą posługuję się przede wszystkim językiem angielskim, ale czasem także niemieckim. Ponadto uczę się chińskiego, znam podstawy hiszpańskiego i cyrylicę.

Poniżej przedstawiam kraje, po których pilotowałam już wycieczki i miejsca, jakie odwiedziłam z moimi grupami.

1. Węgry: Budapeszt i Zakole Dunaju

Budapeszt jest jednym z najpiękniejszych miast, jakie dotychczas widziałam. Przepiękne nadbrzeże wpisane na listę UNESCO, bajeczna stara Buda, zoo, w którym lemury wchodzą człowiekowi na kolana, muzeum marcepanu, wyspa św. Małgorzaty, wzgórze Gellerta z pięknym widokiem na miasto... długo by można wymieniać. Do tego warte uwagi są też malownicze miasteczka leżące w Zakolu Dunaju, jak Esztergom, Szentendre czy Wyszehrad.

Poza wyżej wymienionymi miejscami, po których pilotowałam, byłam też w innych regionach Węgier prywatnie: nad Balatonem, w Egerze i w Górach Bukowych.

2. Niemcy: Drezno i Saksonia

Razem z moimi turystami odwiedziliśmy Drezno i jego przepiękne muzea. Byliśmy m.in. w pałacu Zwinger, koło opery, chętni poszli obejrzeć oszałamiającą wystawę Zielone Sklepienie.

Nieopodal Drezna, w Miśni, odwiedziliśmy fabrykę porcelany, gdzie już od wieków powstają przecudne, delikatne filiżanki, talerze i figurki.

Samodzielnie oprowadzałam po Szwajcarii Saksońskiej. Tutaj byliśmy m.in. w twierdzy Konigstein i w Bastei, wśród gigantycznych skał wznoszących się dziesiątki metrów nad ziemię.

Na terenie Niemiec pilotowałam też po Bawarii, z Monachium włącznie.

Prywatnie zjeździłam już sporą część kraju, zwłaszcza na południu. Byłam m.in. w Berlinie, Poczdamie, Norymberdze, Bambergu, Rotenburgu.

3. Niemcy: Bawaria

W Bawarii pilotowałam grupę, która zwiedzała m.in. Monachium, zamki Ludwika Bawarskiego (w tym Neunschwanstein), Füssen i Garmisch-Partenkirchen. Uczestniczyliśmy też w słynnym niemieckim festiwalu piwa Oktoberfest.

Na terenie Niemiec pilotowałam także po Saksonii, z Dreznem włącznie.

4. Francja: Paryż

Będąc w Paryżu odwiedziliśmy wszystkie najważniejsze i najbardziej znane zakątki miasta. Podziwialiśmy dzieła sztuki w Luwrze, zobaczyliśmy znaną katedrę Notre Dame, płynęliśmy statkiem po Sekwanie, wjechaliśmy na wieżę Eiffla, spacerowaliśmy Polami Elizejskimi, wspięliśmy się na Łuk Triumfalny, wędrowaliśmy po dzielnicy artystów w okolicach bazyliki Sacre Coeur. Pojechaliśmy też do znajdującego się nieopodal Wersalu, bo zobaczyć pałac Króla Słońce - Ludwika XIV, oraz znane w całej Europie ogrody.